Verzekerd zorgvervoer

Omdat ik momenteel gebruik maak van zittend ziekenvervoer om naar de bestralingen te gaan en mijn ervaringen daarmee uitermate slecht zijn schreef ik deze brief naar de vervoerder

Betreft klachten omtrent verzekerd zorgvervoer

L.S.

Het staat zo mooi in uw brochure over verzekerd zorgvervoer: “Want als er iets is waar u zich geen zorgen over moet maken is het uw vervoer. Wij ontzorgen u graag.” Een stukje verderop vind ik de zin: Achmea heeft met ons afgesproken dat u maximaal 30 minuten voor de gewenste aankomsttijd mag worden afgezet. Prachtige theoretische zinnen, maar de praktijk is totaal anders.

Sinds kort maak ik gebruik van het door u zo aangeprezen ziekenvervoer dank zij het feit dat ik 21 bestralingen moet ondergaan in het Riso te Deventer. De chauffeur komt mij vrijwel standaard 1 ¼ uur voor het tijdstip dat ik mijn afspraak in het Riso heb halen. Ok, dat komt overeen met het feit dat u de tijd uitermate ruim plant en hij bovendien een kwartier eerder of later aan zijn rit mag beginnen. Ik ben er niet blij mee, maar dat kan ik nog wel begrijpen.

Een van de afgelopen dagen wordt ik met mijn rolstoel in de bus gezet en de veiligheidsriem blijkt niet te functioneren. Waar ik bij ben meldt de chauffeur dat aan de centrale. Het wordt voor kennisgeving aangenomen want enkele dagen later  staat dezelfde bus voor mijn neus en is de riem nog niet gerepareerd. Helaas moet de chauffeur nog een rolstoel ophalen in Harfsen. De centrale zit er niet mee en meldt doodleuk dat er geen andere taxi beschikbaar is. Door alle pogingen van de chauffeur om toch 2 rolstoelen mee te nemen kom ik te laat op mijn afspraak. Heel vervelend, heel stressvol. Ontzorgen zei u toch?

Zaterdag 10 mei moet ik al vroeg bij het Riso zijn. We komen aan bij het gebouw en het blijkt nog dicht te zijn. De chauffeur kan niets anders bedenken dan mij maar voor de deur te zetten want hij moet nog iemand wegbrengen. Het waait hard en het regent met bakken tegelijk uit de lucht. Gelukkig vind ik een hoekje waar ik enigszins beschut zit. Na ruim 10 minuten komen de werknemers van het Riso mij naar binnen halen en zijn stomverbaasd over de gang van zaken. Ik ben verkleumd tot op het bot. Thuisgekomen ga ik 1,5 uur naar bed met een extra slaapzak in een poging om weer warm te worden. Ontzorgen zei u toch?

Woensdag 14 mei staat de taxi al meer dan 1,5 uur voor mijn afspraak bij het Riso voor de deur. Er moet nl. nog een jongetje weg gebracht worden naar Lochem.

De afgelopen dagen ben ik dus gemiddeld meer dan 2,5 uur onderweg voor een bestraling die nog geen 5 minuten duurt. Maar ook meer dan 3 uur is dus voorgekomen. Ontzorgen zei u toch?

Waarschijnlijk neemt u ook deze klachtenbrief voor kennisgeving aan en heeft u ongetwijfeld goede redenen waarom het vervoer zo slecht geregeld is. Maar uw vriendelijke folder slaat werkelijk nergens op. Gelukkig hoef ik maar 21 keer gebruik van uw service te maken. Voor het ontzorgen zorg ik zelf wel als deze periode afgelopen is.

 

 

 

 

Advertenties

4 Comments

  1. Deze brief pas feil- en vlekkeloos bij een hele serie klachten over thuiszorg en vervoer. Mijn broer, die in 2005 overleed, had je er toen al bakken met verhalen over kunnen vertellen. Als Reumapatiënt met veel pijn merken dat de wagen pijlsnel over hobbelige wegen gaat. Geradbraakt in het verpleeghuis terugkomen is er maar één van. Ergens heen gebracht worden en dan eerst (langer dan een half uur) moeten wachten, maar ook later gewoon een uur eerder worden opgehaald (terwijl hij aan een vergadering deelnam) omdat dat de vervoerder beter uitkwam. Hierna veel etc. etc. en etc.

    Je reactie verbaast me dus niks. Er is gewoon niets veranderd. Leve de marktwerking zou ik zeggen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s